• Kontakt
  • Reklama
  • Cookies
  • Pravidla užívání
  • Zásady ochrany osobných údajov
Úterý, 26 ledna, 2021
AutoBlink.cz
  • Novinky
  • Autoškola
  • Kvízy
  • Poruchy
  • Technika
  • Testy
  • Legislativa
  • Tuning
  • Zajímavosti
No Result
View All Result
  • Novinky
  • Autoškola
  • Kvízy
  • Poruchy
  • Technika
  • Testy
  • Legislativa
  • Tuning
  • Zajímavosti
No Result
View All Result
AutoBlink.cz
No Result
View All Result

Ferrari Testarossa: 80 léta a sen mnoha automobilových nadšenců

4. března 2019
in Testy
198
0
ferrari testarossa

www.pexels.com

54
SHARES
5.1k
VIEWS
Zdieľať na FacebookZdieľať na Twitter

Ferrari Testarossa, jak ho jen popsat. Stejně jako 90-te roky, tak i 80-te roky přinesly do světa automobilů hodně úžasných kousků. Krásný a originální design, velký výkon a sen mnoha mladých chlapců jezdit na takovém autě. Ano, říká se o legendě, Ferrar Testarossa. Ve své době to bylo jedno z nejkrásnějších a nepřekonatelných aut. Pojďme se tedy blíže podívat na tento oldschoolové automobil který je znám iv dnešních časech.

Ferrari Testarossa:

Ferrari Testarossa je automobil který se začal vyrábět už v roce 1984 a jeho výroba byla ukončena 12 let poté, tedy v roce 1996. Vyrobeno bylo jen 9939 kusem tohoto nádherného automobilu a jeho výroba zahrnuje i modely které označovaly 512 TR a 512 M. Sportovní automobil Ferrari Testarossa v roce 1984, čili v roce kdy začala jeho výroba, byl i poprvé představen světu a to na Pařížském autosalonu.

Testarossa není jen tak nějaký vymyšlený název, i když to tak může znít, je v tom víc. V překladu to znamená červená hlava, ne lidská, ale právě tak pod kapotou vozu. Ferrari Testarossa mělo nabarvenou hlavu válců, právě na červeno. A v poslední řadě název Testarossa, používala automobilka pro své výkonně a exkluzivní modely.

Design:

Ferrari Testarossa je dvoudveřové kupecké, se svou šířkou téměř 2 metry. Design tohoto auta byl na tu dobu prostě nádherný a nikdy nelze zaměnit s jiným. Ferrari Testarossa mělo jedinečné a specifické žebra na boku auta, které ale nebyly zařazeny designem ale měli významné využití. Takový design automobilu Ferrari Testarossa a šířku auta způsobovala dvojice chladičů které byly umístěny na bocích automobilu. Tyto dva chladiče pečovali o optimální teplotu motoru. Tento design vznikl ve studiu Pininfarina.

Model Ferrari Testarossa jakoby zdokonalil design 80. let a jeho výrobci kromě žeber na bocích auta ho vybavili i dalšími zajímavými prvky. V té dobře byly populární vyklápějící světla, takže Ferrari Testarossa mělo vyklápěcí nejen přední světla ale i ty zadní. Zadní vyklápějící světla se ukrývali za mřížkou, kterou tvořila pětice lamel, která se táhla přes zadní část automobilu.

Podvozek:

Automobil Ferrari Testarossa je položené na patnáctipalcových discích, jejichž šířka je 240mm vpředu a vzadu až 280mm. Podvozek tohoto auta je nezávislý na zavěšení kol, zdvojenými teleskopickými kapalinovými tlumiči, vinutými pružinami a šroubovými stabilizátory. K motoru byl docela dobrý přístup, avšak museli jste udělat jednu věc, demontovat hnací ústrojí. I když se to může zdát komplikované, velmi to pomohlo při výměně některých součástek motoru.

Interier:

Interéru Ferrari Testarossa je na 80-te roky docela dobře vybaven. Má výškově nastavitelná kožená sedadla, což je standardem v tomto vozidle, a standard je také elektrické stahování oken a taky klima. Interiér je pro řidiče také dostatečně prostorný. Interiér je úctyhodný na toto Ferarri, ale zavazadlový prostor již takový exkluzivní není. Však nač by i byl jelikož přednosti tohoto auta jsou pod kapotou a ne v zavazadlovém prostoru, ale přesto jste si svůj náklad mohli odložit, ať už pod přední kapotu automobilu nebo za přední sedadla. Výrobci ale věděli že i když si některý lidé koupí sportovní vůz, že si budou chodit i na něm nakupovat, vždyť kdo by před obchoďák nechtěl přijít s novým Ferrari, a tak nabízely zákazníkům na míru ušité kufry a tašky.

Motor:

Ale zpět ke hlavní přednosti automobilu Ferrari Testarossa a tou je jeho motor. Je umístěn ve středu automobilu, před zadní nápravou. Řadit rychlosti v tomto automobilu jste mohli jedině manuálně, což vám nabízela 5stupňová převodovka, která poháněla zadní nápravu. Takže tedy pod zadní kapotou jsme moli najít vidlicový motor V12 o objemu 5 litrů. Tento motor dodával autu výkon které jelo rychlostí 395-ti koňů / 291 kW. Motor má na každém válci 4 ventilu s rozvodem DOHC a vícebodovým vstřikováním paliva Bosch K-Jetronic.

Rozdíl mezi plochým vidlicovým motorem a boxerem:

Rozdíl plochým a vidlicovým motorem a boxerem na oko lze nerozeznání protože mezi svým válci svírají úhel 180 °, ale tyto motory se od sebe odlišují. To právě tím, že motory boxer mají pro každý píst jeden klikový čep, no vidlicové motory mají jeden klikový čep společný až 2 písty.

Ferrari Testarossa, již při tomto názvu je jasný velký výkon a hlavně radost z jízdy, proto byste se o spotřebu neměli zajímat, a byl to hlavně důvod, jak jsme již psali v úvodu článku, že to byl jen sen mladých chlapců. Spotřebu tohoto automobilu asi udal někdo kdo s ním jezdil velmi opatrně a ne rychle, protože papírově mělo spotřebu “jen” 16 litrů na 100 km. Papírová spotřeba byla sice pěkná, ale při takovém autě asi by nikomu nedalo to občas nevytočí a s někým se neponaháňať čím spotřeba auta mohla vystoupat až na nebesa. Ferrari Testarossa i se svými 1506 kilogramy, dokázalo zrychlit z 0 na 100 za 5,3 sekundy a dosáhnout rychlosti maximálně 290 km / hod. Model Ferrari Testarossa měřil 4485 mm na délku, auto bylo široké 1976mm a výška auta dosahovala 1130mm od země, tedy pokud v něm seděl hubený člověk. Auto vážilo 1506 kg.

Model 512 TR (TR – Testa Rossa):

V roce 1991 přišel na svět nástupce Ferrari Testarossy a byl to model 512 TR. Tento model přišel o své rozdělené světlomety, dostalo otvory pro přívod vzduchu k předním brzdám a dostalo i zpětné zrcátko na straně spolujezdce. Takže druhý model automobilu Ferrari Testarossy dostal i změněný design auta.

Design tohoto auta byl zase o něco unikátnější, no nebyl jediný co se na autě vylepšilo. Strůjci vyladili i motor, přičemž byl stejný jako při starém modely. Vidlicový dvanáctiválec dostal nové písty, sací ventilu, výfuk a zvýšil se mu kompresní poměr. Díky těmto úpravám se autu podařilo vyladit výkon až na 319 kW / 433 koní. Model 512 TR díky úpravám motoru dokázala zrychlit z 0 na 100km / hod za 4,8 sekundy, čemuž lze pomohla i úspora hmotnosti auta. Nebyla velmi výrazná ale auto po odlehčení vážilo 1473 kg. Celkově vyrobených novějších kusů Ferrari 512 TR bylo 2295.

Model F512 M (M – Modificata):

Nakonec v roce 1994 se dostal na svět třetí a to poslední model automobilu Ferrari Testarossa a tím byl model F512 M (M znamená modificata). Design automobilu zase prošel úpravami a zase to schytali vyklápěcí světlomety, které zmizely z přední části vozu a ty zadní byly nahrazeny čtveřicí kulatých světlometů.

Třetí model Ferrari F512 M díky svou zase o něco vylepšenému motoru dokázala pokořit svého předchůdce a zrychlení automobilu z 0 na 100 km / hod bylo za neuvěřitelných 4,6 sekundy. Maximální rychlost tohoto automobilu byla při 315-ti km / hod. takovou rychlost dokázal vyvinout motor který poháněl zadní nápravu výkonem 328 kW / 446 koní s točivým momentem 500 Nm. A samozřejmě se o to postarala i redukce hmotnosti automobilu která také nebyla výrazná a po úpravě automobil vážil 1455 kg. Písty a sací ventilu už dostal předchůdce tohoto modelu, ale tento vyladěný motor měl také jisté úpravy, kterými byly: klikový hřídel a titanové ojnice, přičemž se zase zvýšila hodnota kompresního poměru. S tímto motorem pod kapotou se vyrobilo jen 500 kusů, ale 75 z nich mělo pravostranné řízení.

Ferrari Testarossa bylo, je a navždy bude úžasné auto které dokázalo svět okouzlit nejen svým nádherným designem, ale také výkonem a sportovním duchem. Automobil se sice vyráběl v 80. letech a jak jsme psali na začátku, tento vůz byl sen mnoha automobilových nadšenců. Roky se posunuly vpřed, ale sny zůstávají. I v dnešní době je to nádherný vůz který by nejeden automobilový nadšenec rád viděl zaparkovaný před svým domem.

  • ferrari testarossa
    www.pexels.com
  • ferrari testarossa
    www.pexels.com
  • ferrari testarossa
    www.pexels.com
  • farrari testarossa
    www.pexels.com
  • ferrari testarossa
    www.pexels.com

Share23Tweet13
Previous Post

3 pomalé auta nebo také brzdy provozu na našich silnicích (2. Část)

Next Post

3 pomalé vozy, které potkáváme na silnicích každý den (1. Část)

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Táto webová stránka používa cookies. Navštívte naše Pravidlá ochrany osobných údajov .

Otestujte své znalosti v krátkém kvízu o lidovém voze značky Škoda.
Kvízy

Otestujte své znalosti v krátkém kvízu o lidovém voze značky Škoda.

Jak dobře se vyznáte v značce SEAT? Otestujte se v krátkém kvízu
Kvízy

Jak dobře se vyznáte v značce SEAT? Otestujte se v krátkém kvízu

Jak dobře se vyznáte v značce Alfa Romeo? Otestujte své znalosti v krátkém kvízu
Kvízy

Jak dobře se vyznáte v značce Alfa Romeo? Otestujte své znalosti v krátkém kvízu

Pokud máte ve své garáži Hondu, měli byste tento kvíz zvládnout na 10/10
Kvízy

Pokud máte ve své garáži Hondu, měli byste tento kvíz zvládnout na 10/10

Facebook Instagram

Kategorie

  • Autoškola
  • Kvízy
  • Legislativa
  • Novinky
  • Poruchy
  • Technika
  • Testy
  • Tuning
  • Videa
  • Zajímavosti

Informace

  • Kontakt
  • Reklama
  • Cookies
  • Pravidla užívání
  • Zásady ochrany osobných údajov

© 2019 All Rights Reserved. AutoBlink.sk AutoBlink.cz AutoBlink.hu
Powered by GBD Creative Studio.

No Result
View All Result
  • Novinky
  • Autoškola
  • Kvízy
  • Poruchy
  • Technika
  • Testy
  • Legislativa
  • Tuning
  • Zajímavosti

© 2019 All Rights Reserved. AutoBlink.sk AutoBlink.cz AutoBlink.hu
Powered by GBD Creative Studio.

Login to your account below

Forgotten Password?

Fill the forms bellow to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Táto webová stránka používa cookies. Navštívte naše Cookies a Pravidlá ochrany osobných údajov .