Závodní Toyota GR Supra GT4: Zatím jen koncept?

Toyota letos na ženevském autosalonu představí ve světové premiéře svůj nový model GR Supra GT4 Concept. Návrhářská a konstrukční studie zkoumá, jak by bylo možné nově uvedené pátou generaci sportovního vozu Supra přetvořit na konkurenceschopný stroj pro mezinárodní soutěže GT4. Snaží se o dosažitelné a cenově dostupné vozidlo i pro soukromé závodníky či malé týmy.

Toyota GR Supra GT4:

toyota gr supra gt4
www.toyota.sk

Homologovaná Toyota GR Supra disponuje potřebnými vlastnostmi, které z ní činí atraktivní vozidlo na potenciální nasazení v soutěžích GT4. Nabízí dokonale vyvážený podvozek, dvoumístnou kabinu, mimořádně tuhou a lehkou karoserii, pohon zadních kol a velmi nízké těžiště. Spojení krátkého rozvoru se širokým rozchodem kol přineslo “zlatý poměr” 1,55 pro vynikající stabilitu a agilní ovladatelnost, což je cennou devizou právě v seriálu, jehož pravidla staví na vyváženosti vypočtených provozních charakteristik, aby byla zaručena srovnatelná konkurenceschopnost všech startujících vozidel.

Zatím však jen koncept:

toyota gr supra
www.toyota.sk

Koncepční model z dílny TOYOTA GAZOO Racing je okamžitě rozpoznatelný jako model Supra, zachovává si nízké a atletické tvary homologovaného vozu, avšak je o něco delší a nižší. Toyota GR Supra GT4 Concept má navíc speciálně navržený přední difuzor a zadní křídlo pro lepší proudění vzduchu kolem podvozku, snížení aerodynamického odporu a dosažení optimálního přítlaku. Oba uvedené prvky jsou vyrobeny z kompozitu vyztuženého přírodními vlákny (např. lněných nebo konopných), který nahrazuje tradiční uhlíková vlákna v zájmu snížení dopadů na životní prostředí. Původní slitinové disky byly nahrazeny závodními disky OZ 11 x 18 “s paticí otvorů pro šrouby.

Z původního modelu byly převzaty vzpěry McPherson vpředu a zavěšení zadních kol typu multi-link, přidáno však byly pružiny, tlumiče a stabilizátory v závodní specifikaci. Účinné zpomalování, které je v závodním nasazení nezbytností, zajišťují vysoce výkonné brzdy Brembo.

Pod kapotou koncepčního modelu GR Supra GT4 Concept zůstává řadový benzínový šestiválec o objemu 3,0 litru s jedním turbodmychadlem typu Twin Scroll, spolupracující s automatickou převodovkou. K vylepšení výkonu přispěla elektronická řídicí jednotka v závodní specifikaci a speciální kabelové svazky. Dále zde najdeme hnací hřídele v závodní specifikaci a samosvorný diferenciál.

V kabině zbavené všech zbytečností je zabudována vysoce pevná bezpečnostní klec, hasicí přístroj v souladu se standardy FIA a skořepinové sedadlo OMP. Koncept je dále vybaven palivovou nádrží v závodní specifikaci a systémem rychlého tankování paliva.

GT4 je jednou z celosvětově nejrychleji rostoucích kategorií motoristického sportu, zahrnující národní a regionální soutěže v Evropě, Severní Americe, Asii a Oceánii. Kategorie založena roku 2006 a schválena asociací FIA má představovat cenově dostupný závodní seriál určen profesionálním i amatérským závodníkům, který je možným odrazovým můstkem k soutěžím GT3.

Kdy se Toyota GR Supra GT4 dostane do výroby?

TOYOTA GAZOO Racing vyhodnotí zájem potenciálních zákazníků o koncepční model Supra GT4 Concept a až pak se rozhodne o dalším vývoji tohoto vozu.

Tomáš Novák

Jmenuji se Tomáš Novák a jsem automobilový nadšenec, mechanik a provozovatel automobilového magazínu AutoBlink.cz.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *