Honda NSX: Japonská legenda zvaná také jako Acura NSX

Honda NSX, je výjimečné japonské auto, které bylo sestrojené v těch nejlepších dobách, přesněji v 90. letech, kdy měli ještě automobily své svůdné křivky a vysokou kvalitu. Takže Honda NSX je japonský JDM automobil vyráběný automobilkou Honda. Vyráběl se i pro jiné trhy a to i evropský a americký. Pro americký dostal model NSX název Acura NSX. Pro ty co neznají tento automobil, může jim trošičku připomínat i Ferrari. Pojďme si tedy to tomto JDM stroji něco říct. Model Honda NSX se vyráběla v letech od 1990 až 2005.

Historie Hondy NSX:

acura nsx
THE-LOWDOWN.com / Youtube.com

Model Hondy NSX vznikl z konceptu Hondy HP-X. Ten měl také uložený motor uprostřed a označení HP-X znamenalo Honda Pininfarina Xperimental. Tento koncept vytvořila italská designérská firma Pininfarina, kterou tímto úkolem pověřila automobilka Honda v roce 1984, čili 6 let před tím, než se začala NSX vyrábět.

Honda NSX se zpočátku vyráběla pouze jako karosářská verze kupé, ale později k ní v roce 1995 přibyla i karosářská verze typu targa. Karosérii Hondy nenavrhovala už italská firma, ale dva japonský designéři, přesněji Okuyuma a Uehera. Tato NSX měla být stíhacím automobilem na cestách, tedy alespoň tak si to mysleli tito dva designéři, protože inspiraci na karoserii brali z kokpitu stíhačky F-16.

Tak jako každý automobil i NSX prošla faceliftem. Stalo se tak v roce 2002. Výrobci Hondy ubraly svému modelu NSX, pro některé nepopsatelně vzrušující vyklápěcí přední světla, ale zlepšila se tím aerodynamika vozidla. Rovněž nepatrně se pohrabali i v nastavení podvozku, a facelift přinesl i širší zadní pneumatiky.

Honda NSX:

honda nsx
THE-LOWDOWN.com / Youtube.com

Hondu NSX pohání zadní náprava. Její motor je uložen ve středu a je to celohliníkový vysokootáčkový atmosférický vidlicový motor V6, vybavený variabilním časováním ventilů VTEC. A právě tento motor je tou hlavní předností Hondy NSX. Díky tomu že je vysokootáčkový, dal se motor klidně vytočit až na 8000 ot / min, což na tu dobu bylo výborné. Motor měl navíc titanové ojnice a automobilka Honda si tak připsala na své konto první sériově vyráběný motor s těmito titanovými ojnicemi. Hmotnost automobilu je také poměrně nízká, což zajistil hliník, protože je z něj vyroben podvozek a i karoserie.

Motor:

Kapotu automobilu Hondy NSX zpočátku vyplňoval jen jeden motor, ale ve dvou různých výkonnostních verzích. Byl to vidlicový motor V6 o objemu 3 litrů s výkonem 188 kW / 252 koní a točivý moment byl 210 Nm. Tento motor měl zakomponovanou 4-stupňovou převodovku. Tentýž vidlicový motor V6 o objemu 3 litrů už měl ale vyšší výkon, přesněji 201 kW / 270 koní, s stejným točivým momentem 210 Nm. Tento motor měl zakomponovanou 5- stupňovou automatickou převodovku. Honda NSX měla s tímto motorem zrychlení z 0 na 100 km / hod za 5,7 sekundy.

Každá automobilka se snažila vytěžit maximum a tak Honda NSX v roce 1997 dostala nový motor. Jednalo se o stejný vidlicový motor V6, ale už se zvýšeným objemem 3.2 litru. Tento motor dosahoval výkon 216 kW / 294 koní s točivým momentem 224 Nm. Motor měl zakomponovanou 6 stupňovou manuální převodovku, se kterou dokázal zrychlit z 0 na 100 km / hod jen za 5 sekund.

acura nsx
THE-LOWDOWN.com / Youtube.com

Ani Honda NSX neobešla předělávce Type R. No jediné co na Type R bylo vylepšeno, tak byla ztráta hmotnosti a ne navýšení výkonu, ten zůstal nezměněn. Takže výkon se nezvýšil, ale poměr váhy k výkonu se zlepšil. Honda NSX Type R ztratila na váze 120 kilogramů a její celková hmotnost byla 1230 kg. Honda byla vykuchaná o těžké sériové sedačky, které byly nahrazeny Recaro sedačkami. Odstraněna byla i kontrola trakce, rezervní kolo, zvukovou izolaci a v neposlední řadě nejtěžší rádio.

Bohužel modelů Hondy NSX-R nebylo vyrobených mnoho. Přesněji se vyrobilo 483 kusů tohoto modelu, protože tato NSX-R byla určena pro japonský domácí trh, čili měla pravostranné řízení a tak se mohla vyvážet pouze do zemí s tímto řízením.

Automobilka Honda vytvořila stíhací automobil japonských cest, který okouzlí nejen fanoušků JDM automobilů ale i ostatních. Díky její skvělým jízdním vlastnostem, výkonu auta a hlavně vysokootáčkových motorů, byla Honda NSX tak skvělým automobilem.

Tomáš Novák

Jmenuji se Tomáš Novák a jsem automobilový nadšenec, mechanik a provozovatel automobilového magazínu AutoBlink.cz.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *